Monday 16 December 2013

Bestfriend


Assalamualaikum , Hi All :)
Bestfriend ? apa itu bestriend ?
kawan baik ?
kawan karib ?
sahabat sejati ?
kawan selamanya ? 
atau ? apa apa je lah kan .
hm. nak cari "bestfriend" memang susah apatah lagi nak cari "bestfriend forever" . tapikan sepanjang hidup aku ni aku dah boleh beza mana Kawan mana Lawan . aku ada bestfriend tapi sekarang mungkin tak lagi . bagi aku , aku nak kawan yang susah senang ada untuk aku , faham aku , tak tikam belakang , tak batu api dan sebagainya. memang lah banyak mulut yang cakap "alah biasalah tu adat berkawan memang ada batu api , tikam belakang . kau perlu sabar" ye aku tahu itu semua dah menjadi adat. cuma, cubalah kalau korang ada ditempat aku , aku rasa korang pun tak boleh terima bila dianggap "kawan simpanan" bukan ? cubalah kau bayangkan kawan yang satu tu , kau betul2 percaya , betul2 sayang dia , betul2 ikhlas nak kawan dengan dia . tiba tiba one day dia rampas semua kebahagiaan kau , dia tipu blakang kau , dia kutuk kau , dia cerita hal2 kau kat orang , buka aib kau . korang boleh terima ke kalau ada kawan macamtu ? mati hidup balik pun aku rasa korang tak mengaku kawan . betul ? apa yang aku cakap itu lah yang berlaku sekarang dekat aku. aku ni baru form 1 bak kata orang baru nak masuk alam remaja kan . masa first time aku masuk sekolah menengah aku mmg tak kenal sesiapa , cuma dalam 2 3 orang tu aku kenal lah itupun kawan biasa2 dari sekolah rendah . emm aku pendekkan cerita lah kan , dalam pertengahan tahun dalam bulan 5 ke 6 aku tak ingat . aku jumpe someone yang memang aku rasa boleh buat kawan lah memang aku percaya gila kat dia lah kan. but one day , dia buat satu perkara yang memang aku tak boleh terima lah . tapi manusia ni sering melakukan kesilapan jadi aku tetap maafkan dia . dalam 2 3 minggu kiteorang berbaik & aku mula tak percayakan dia walaupun dia pernah cakap " aku dah taknak buat dah macamtu , aku dah sedar sekarang " . aku ni dulu senang sangat percaya orang , cepat sangat percaya orang , sampai satu masa aku sedar , aku perlu buang sifat terlalu percayakan orang ni , sebab dengan cara ni orang banyak amek kesempatan atas kelemahan yang aku ada . okay back to the topic , so itu cerita pertengahan tahun punya . this one pun sama but persahabatan kiteorg macam dah renggang bila nak akhir bulan ni . aku bukan nak kata apa , aku anggap dia bestfriend forever . dia baik sangat , aku slalu share masalah aku kat dia , dia pun slalu share masalah aku kat dia . tapi one day tu , aku baru sedar aku ni hanyalah "kawan simpanan" . sebab apa ? bila dia bergaduh dia cari aku dia mintak tolong aku , tapi bila dia senang dia happy dengan kawan2 dia . memanglah dia slalu tolong aku , selalu ambil berat pasal aku . tapi aku tak suka "bila senang baru cari bila tak perlukan kau abaikan" aku rasa macam sumpah ah rasa terkilan gak ah. tapi lek sudah aku kan hati kering . lol .hm apapun , i missyoudear my EX-Bestfriend :') thankyou cuz selalu ada untuk aku , slalu ambil berat pasal aku , slalu jaga hati aku & semua kebaikan yang telah kau buat dekat aku pada suatu ketika dahulu . thankyousomuch . 
and heyya readers! thanks for reading . see you soon dear bloggers!
Bye , Assalamualaikum .
Sincerely ,Nayyi

No comments:

Post a Comment

 
Template Designed by Nayli| © All Rights Reserved.